Εκατό χρόνια μοναξιά

Ένα από τα πιο ωραία βιβλία λατίνων συγγραφέων ήταν και αυτό που διάβασε η Λέσχη του Τρελοκαπελά για την πρώτη στάση της στη Νότιο Αμερική, κάπου τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο. Γνωρίσαμε, όσοι δεν είχαμε ξαναδιαβάσει, τον Μάρκες και εντυπωσιαστήκαμε με τη γραφή του και τον κόσμο που ξετύλιξε μπροστά μας. Βέβαια, κάπου εκεί εμένα με έπιασε το reader's block μου και γι' αυτό και άργησε και το βιβλίο να τελειώσει, αλλά και ο σχολιασμός μας να ανέβει.
Φωτογραφία από την Evi Ive

Η ιστορία της οικογένειας Μπουενδία, στο εξωτικό Μακόντο (που μάλλον πρόκειται για την Κολομβία), ξεκινώντας από τον παππού και καταλήγοντας στους πιο πρόσφατους της γενιάς τους, γεμάτη περιπέτειες, πολέμους, εμφύλιους, αρρώστιες, έρωτες (ιδίως μεταξύ των μελών της οικογένειας), κακοτυχίες, πλούτη και πολύ πολύ φτώχεια, μα πάνω απ' όλα το στοιχείο του μαγικού ρεαλισμού που τόσο επιδέξια απλώνεται σ' ολόκληρη τη διήγηση και που όπως ακριβώς λέγεται, σε κάνει και λίγο να πιστεύεις ότι, να, μωρέ, ίσως τότε να συνέβαιναν αυτά τα πράγματα... Δεν μπορώ να πω πως συμπάθησα παραπάνω κάποιον από τους πολλούς ήρωες με τα ίδια ονόματα της ιστορίας, από την άλλη όμως αυτό τους έκανε και πιο αληθινούς, τα τόσα τους μειονεκτήματα.

Στη λέσχη του Τρελοκαπελά πολλοί ήταν αυτοί που είχαν ήδη διαβάσει το βιβλίο (κάποιοι το ξαναδιάβασαν παρόλα αυτά), ενώ άλλοι το διάβασαν τώρα, και θέλησαν να μοιραστούν τις απόψεις τους. Βέβαια, και λόγω μεγέθους, κάποιοι δεν μπόρεσαν να το ολοκληρώσουν.

"Ενώ σαν σύνολο μου άφησε μια πολύ ωραία αίσθηση & ήταν πολύ ενδιαφέρον, μπορεί να είμαι & η μόνη, αλλά δεν είναι το βιβλίο που με το που το δω, θα πω: ας το ξαναδιαβάσω. Ίσως γιατί υπήρχαν τόσα αλλεπάλληλα πρόσωπα της οικογένειας, που, ακόμη & με το γενεαλογικό δέντρο, μετά από κάποιο σημείο, χάνεσαι. Κατά τ'άλλα, η αφήγηση, οι περιγραφές κλπ. ήταν εξαίρετες!"
Δέσποινα

"O θρίαμβος του μαγικού ρεαλισμού... το έχω διαβάσει 3 φορές, σε 3 διαφορετικές περιόδους της ζωής μου... κάθε φορά το καταλάβαινα και διαφορετικά..."
Αθηνά

"Άλλο περίμενα, άλλο μου βγήκε. Κλασικό βιβλίο, αγαπημένο, από τους καλύτερους συγγραφείς της εποχής μας, νόμιζα ότι θα είναι πολύ πιο δύσκολο και σοβαρό. Αλλά η αρχή ήταν εξαιρετική!!! Αυτή η οικογένεια βέβαια είναι λίγο για δέσιμο  Πολύ ωραία ατμόσφαιρα, μου άρεσαν η αγάπη για την επιστήμη και τiς εξερευνήσεις από τη μια του πατέρα και το τσίρκο, οι δεισιδαιμονίες και η κατάρα από την άλλη."
Angelica

Εσείς το έχετε διαβάσει; Πώς σας φάνηκε;

0 σχόλια