22 Ερωτήσεις με την Παναγιώτα από το Cocooning Cat


Μόλις κάτι παραπάνω από 1 χρόνο στη blogόσφαιρα, κι όμως δεν λείπει από τη χουζούρικη γατούλα η εμπειρία και η δημιουργικότητα, ενώ εδώ θα βρει κανείς μια πολύ ενδιαφέρουσα ποικιλία σε θέματα πέρα από εκείνα που αφορούν τα βιβλία (προσωπικά με συγκλόνισε το αρθράκι για το Πώς είναι να πάσχεις από κάποια ψυχική διαταραχή, το έχω διαβάσει αρκετές φορές). Η δημιουργός του, Παναγιώτα Τσαγκλή είναι μια 22χρονη φοιτήτρια της ιατρικής από την Αθήνα, και απάντησε 22 ερωτήσεις για τη Χώρα των Βιβλίων σε μια αποκλειστική συνέντευξη για να τη γνωρίσουμε ακόμα καλύτερα. 

Η Παναγιώτα από το Cocooning Cat
1. Για ποια πράγματα γράφεις στο blog σου;

Το blog μου έχει κυρίως ημερολογιακό χαρακτήρα. Δηλαδή, γράφω για βιβλία που διάβασα, ταινίες που είδα ή σκέψεις μου πάνω σε πράγματα της καθημερινότητας που δε θέλω να ξεχάσω και που θα με ενδιέφερε να διαβάσω και τη γνώμη των άλλων.

    2. Γιατί "Cocooning Cat";

    Cocooning γιατί μου αρέσει οπτικά σαν λέξη και γενικά είμαι του χουχουλιάσματος και του σπιτιού και cat γιατί αν ήμουν ζώο, θα 'θελα να 'μαι γάτα.

    3. Ποια είναι τα πιο αγαπημένα σου θέματα στη σελίδα σου;

    Νομίζω αυτά στα οποία αναφέρομαι σε πιο μύχιες κι εσωτερικές μου σκέψεις... Όταν γράφω για αυτά, με βοηθά να βάζω σε μια τάξη τα συναισθήματά μου και να καταλαβαίνω καλύτερα τι έχω ανάγκη σαν Παναγιώτα στην εκάστοτε περίπτωση.

    4. Το τελευταίο βιβλίο που διάβασες;

    Τα "Διόδια" του Βαγγέλη Ραπτόπουλου.

    5. Το επόμενο που σκέφτεσαι να διαβάσεις;

    Το "Φράνι και Ζούι" του Salinger! Με περιμένει ήδη στο κομοδίνο.

    6. Το τελευταίο που αγόρασες (και γιατί);

    Το "Sapiens-Μια σύντομη ιστορία του Ανθρώπου" του Noah Harari. Έχω διαβάσει εξαιρετικές κριτικές και ήθελα να τολμήσω κάτι διαφορετικό όσον αφορά την ανάγνωση.

    7. Ένα βιβλίο που σου άλλαξε τον τρόπο σκέψης (έστω και λίγο)

    Η "Γκέμμα" του Δημήτρη Λιαντίνη. Κάθε φορά που το διαβάσω ανακαλύπτω νέα πράγματα!
    3 από τα αγαπημένα της βιβλία

    8. Τι θα έλεγες σε κάποιον που περιφρονεί το διάβασμα και τα βιβλία γενικότερα;

    Θα με ενδιέφερε να μάθω αν τα περιφρονεί επειδή δεν έχει καταπιαστεί με το "άθλημα" ακόμα ή δοκίμασε την ανάγνωση και την απέρριψε. Στην πρώτη περίπτωση, θα τον έπαιρνα μαζί μου σε ένα βιβλιοπωλείο και θα τον προέτρεπα να διαλέξει ένα βιβλίο που θεωρεί πως τον ενδιαφέρει. Στη δεύτερη, θα του έλεγα να ξαναδοκιμάσει! Η αξία των βιβλίων και η γοητεία της ανάγνωσης νομίζω είναι αδιαμφισβήτητες σταθερές. Θεωρώ πιο έντιμο να πει κάποιος, δεν έχω χρόνο να διαβάσω ένα βιβλίο ή δεν το έχω δοκιμάσει, πάρα να τα περιφρονεί χωρίς κάποιο λογικό έρεισμα πίσω από αυτή τη στάση.

    9. Ποιον ήρωα έχεις ερωτευτεί;

    Χμμ... Σαν παιδί είχα ερωτευθεί την Πίπη Φακιδομύτη. Από έφηβη και μετά έχω αγαπήσει και ταυτιστεί σε πολλά σημεία με κάποιους ήρωες, αλλά με κανέναν δεν μπορώ να πω ότι βίωσα αυτό που κάποιοι αποκαλούν "λογοτεχνικό έρωτα".

    (μικρή συζήτηση για τη Μικρά Αγγλία και τον Σπύρο, τον απόλυτα ερωτεύσιμο ήρωα βιβλίου!)

    10. Σε ποιο βιβλίο θα ήθελες να ζεις;

    Να ζήσω σε ένα βιβλίο δε θα θελα, γιατί κανένα δεν έχει τη γοητεία με τα καλά της και τα στραβά της που έχει η δική μου ζωή, όμως θα ήθελα για λίγο να τρυπώσω σε μια ιστορία του Poe και να βιώσω όλο αυτό το gothic κι ανατριχιαστικό κλίμα που επικρατεί εκεί.

    11. Ποιο βιβλίο αναβάλλεις εδώ και χρόνια να διαβάσεις;

    Νομίζω το πρώτο βιβλίο από το "Αναζητώντας το χαμένο χρόνο" του Προυστ! Απλά, δεν τολμώ ακόμα να το αγγίξω...

    (όπου τελικά καταλήξαμε πως και οι δυο πρέπει κάποια στιγμή να το διαβάσουμε επιτέλους αυτό το βιβλίο, κι ας ξεχνάει να βάζει τελείες ο αγαπημένος Μαρσέλ!)

    12. Αγαπημένο βιβλιοπωλείο;

    Χωρίς δεύτερη σκέψη, η "Πολιτεία"! Νομίζω κάθε βιβλιοφάγος νιώθει σαν στον σπίτι του εκεί. Και τα παιδιά που εργάζονται εκεί είναι δεινοί αναγνώστες με γνώμη για ό,τι κι αν τους ρωτήσεις.

    13. Αγαπημένες εκδόσεις;

    Λοιπόν, Ίκαρος και Πόλις! Προφανώς αγαπώ πολύ βιβλία κι άλλων εκδόσεων, αλλά αυτές είναι οι πιο αγαπημένες μου, για την ποιότητά τους και τη συνολική εικόνα τους. Και εκδόσεις Gutenberg και συγκεκριμένα τη σειρά Orbis Literae.

    (Μια γενικά πανέμορφη σειρά, ψάξτε την!)

    14. Χάρτινο ή ηλεκτρονικό βιβλίο;

    Δεν τίθεται θέμα! Χάρτινο! Και μόνο η μυρωδιά του βιβλίου, επιδρά σαν ναρκωτική ουσία μέσα μου. Χαχαχα!

    15. Ποιας χώρας τη λογοτεχνία προτιμάς;

    Χμμ... Νομίζω θα πω γαλλική και ρώσικη λογοτεχνία αν και ένας από τους αγαπημένους συγγραφείς είναι ο Γερμανός Hesse.

    16. Αγαπημένος Γάλλος συγγραφέας;
    (που άλλη ερώτηση είχα σκοπό να κάνω, αλλά είπε γαλλική λογοτεχνία και τσίμπησα!)

    Νομίζω θα πω τον Modiano, έχει έναν τρόπο γραφής που σου δημιουργεί μια γλυκιά μελαγχολία. Όμως θέλω να διαβάσω περισσότερα έργα από αυτόν για να έχω πιο ολοκληρωμένη άποψη. Επίσης να ξέρεις μισώ τον Ζολά.

    (μικρή συζήτηση για τον Μοντιανό και την μοναδική γραφή του!)
    Ένα τμήμα της βιβλιοθήκης της Παναγιώτας
    17. Έχεις διαβάσει τα άπαντα κάποιου συγγραφέα;

    Δυστυχώς όχι! Μόνο από ποιητή και συγκεκριμένα του Καβάφη. Αλλά δεν μετρά είναι ποιήματα.

    18. Πέντε βιβλία που πιστεύεις πως πρέπει κάποιος να διαβάσει στη ζωή του.

    Ααααχ! Εδώ εγώ δεν έχω διαβάσει βιβλία που πιστεύω πρέπει να έχει διαβάσει κάποιος στη ζωή του. Είναι μια πολύ μακρά λίστα. Έλα να μου κάνεις την ερώτηση σε 40 χρόνια! Ωστόσο, ένα από τα βιβλία που είχα διαβάσει στο τέλος της εφηβείας μου και με στιγμάτισε είναι ο "Λύκος της Στέπας" του Hesse. Από 'κει και πέρα, νομίζω οφείλει να έχει διαβάσει κάποιος στη ζωή του έστω μια φορά Ντοστογιέφσκι.

    19. Πού μπορεί να σε βρει κάποιος να διαβάζεις εκτός σπιτιού;

    Στον εθνικό κήπο και στο μετρό!

    (εδώ ζήλεψα λίγο για τον εθνικό κήπο)

    20. Αν μπορούσες να ξεδιαβάσεις ένα βιβλίο και να το διαβάσεις για πρώτη φορά ποιο βιβλίο θα ήταν αυτό;

    Α καλή ερώτηση! Ενδεχομένως το Middlesex του Ευγενίδη! Το είχα απολαύσει τόσο πολύ που ευχαρίστως θα ήθελα να το διαβάσω σαν να είναι η πρώτη φορά.

    21. Αν μπορούσες να κάνεις οποιοδήποτε επάγγελμα στον κόσμο ποιο θα ήταν αυτό;

    Αν δεν ήμουν γιατρός (βασικά αυτό σπουδάζω και μου αρέσει πολύ), θα ήθελα να είμαι ηθοποιός. Γιατί, πιστεύω είναι πολύ όμορφο να λες ιστορίες!

    Τελευταία ερώτηση:
    22. Πώς φαντάζεσαι σε 5 χρόνια το blog σου;

    Δεν έχω συγκεκριμένα πλάνα για το blog! Σε πρώτη φάση, ελπίζω να υφίσταται σαν blog σε 5 χρόνια το cocooning cat! Από 'κει και πέρα θα ήθελα να βελτιωθώ στον τρόπο γραφής μου και να υπάρχουν κάποια άτομα που θα λένε: Α! Για να δούμε, τι νέο έγραψε η Παναγιώτα. Έστω και λίγο ενδιαφέροντα να βρίσκει κάποιος αυτά που μοιράζομαι, εμένα μου υπεραρκεί.

    Προσωπικά βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέροντα τα αρθράκια της Παναγιώτας ήδη, και το ιστολόγιό της γενικότερα μου βγάζει κάτι το πολύ πρωτότυπο. Ανακαλύψτε το κι εσείς εδώ:

    Cocooning Cat


    Περισσότερες συνεντεύξεις σύντομα, στη Χώρα των Βιβλίων!!

    1 σχόλια

    1. Πολύ ωραία συνέντευξη κορίτσια!! Ήταν σαν να ήμασταν μαζί σας :)

      ΑπάντησηΔιαγραφή