Τι είδους αναγνώστης είσαι; (μέρος 2)

Μετά την αναλυτική λίστα με τις κατηγορίες των αναγνωστών (βλ. Τι είδους αναγνώστης είσαι;), βρέθηκαν μερικές έξτρα κατηγορίες που δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε απ' έξω. Στο δεύτερο αυτό μέρος, ανήκουν κατηγορίες που μπορεί άνετα να συνυπάρχουν με τις πρώτες, άλλες μπορεί να στέκονται ολομόναχες κι άλλες να μην είναι καν κατηγορίες! Πάμε λοιπόν!


Ο βιβλιοσνόμπ
Είναι δύσκολο να εντυπωσιαστείς, Δεσποινίς/Κύριε. Διαβάζεις μόνο βιβλία που έχουν λάβει καλές κριτικές από κριτικούς που θεωρείς εξαιρετικά σπουδαίους. Δεν θα καταδεχόσουν ποτέ να διαβάσεις κάποιο μπεστ σέλερ, ή κάτι που πωλείται σε προσφορά στο πολυκατάστημα, ή τέλος πάντων κάτι ΚΑΚΟ. Τα βιβλία τσέπης τα θεωρείς προσβλητικά, εσύ αγγίζεις μόνο δερματόδετα - κατά προτίμηση βραβευμένα σε κάποια κατηγορία.
Προτάσεις για βιβλιοσνόμπ: Βιβλία που έχουν κερδίσει ή έστω προταθεί για βραβεία Πούλιτζερ, Νόμπελ κλπ.

Ο αθεράπευτα αφιερωμένος
Κολλάς στους συγγραφείς που σου αρέσουν και τους διαβάζεις σχεδόν αποκλειστικά, ό,τι και να γράψουν, είτε καλό είτε κακό, άσχετα από τις κριτικές ή τις απόψεις των φίλων ή της οικογένειάς σου. Όλοι ξέρουν τι δώρο να σου κάνουν στα γενέθλια ή στη γιορτή σου. Είσαι ένας πραγματικός φαν και άνετα θα σταθείς στην ουρά περιμένοντας να σου υπογράψει το βιβλίο ο BWF (Best Writer Forever).
Προτάσεις για αθεράπευτα αφιερωμένους: Αυτό στ' αλήθεια εξαρτάται από εσένα. Για μένα είναι η Ρόουλινγκ.

Ο αναγνώστης ακουστικών βιβλίων
Ώστε σου αρέσουν τα ακουστικά βιβλία (τα λεγόμενα audio books). Καταπληκτικά! Υπάρχει μια θέση και για σένα, ανάμεσα στους ανθρώπους των οποίων τα αυτιά είναι στην ουσία τα μάτια τους. Όχι ότι καταλαβαίνουμε απόλυτα, αλλά τι να κάνουμε, ο καθένας στα γούστα του. Πιθανών έχεις ένα αυτοκίνητο, ή τρέχεις μίλια ολόκληρα σαν τους μαραθωνοδρόμους.
Προτάσεις για αναγνώστες ακουστικών βιβλίων: Οτιδήποτε εμείς οι υπόλοιποι προτιμάμε να κοιτάμε.

Ο ορθολογιστής
Είναι ρεαλιστικό ανάγνωσμα ή τίποτα για σένα, φίλε αναγνώστη! Πρέπει, επίσης, να έχει έναν σκοπό και να είναι γεμάτο νοήματα. Πρέπει να μαθαίνεις κάτι από αυτό. Πρέπει να υπάρχουν στις σελίδες του ιδέες! Αν είναι απλά διασκεδαστικό, μπορείς να το διαβάσεις και στο ίντερνετ κατά την ταπεινή σου γνώμη. Σου αρέσουν τα ρεπορτάζ, οι πραγματικές ιστορίες και η δημοσιογραφία. Αν είναι μυθιστόρημα, καλύτερα να είναι το Τα πάντα γίνονται κομμάτια του Τσινούα Ατσέμπε. Επίσης σου αρέσουν οι βιβλιοθήκες.
Ορθολογιστικές προτάσεις: Βιβλία από προέδρους, πολιτικά ντοκουμέντα, οικονομικές αναλύσεις.

Ο κριτικός αναγνώστης
Ναι, είναι πιο εύκολο για σένα να μισείς παρά να αγαπάς. Μα όταν αγαπάς, αγαπάς βαθιά και με ευφράδεια! Δεν υφίσταται ένα βιβλίο αν δεν το συζητήσεις και γι' αυτό θα το συζητήσεις αφειδώς! Κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει. Ασχολείσαι με τις μεταφορές και τον αλληγορικό λόγο, τις έννοιες, τις ιδέες και τα σημεία της πλοκής στις καθημερινές σου συζητήσεις. Λατρεύεις ένα εντυπωσιακό συμπέρασμα όσο λατρεύεις να κάνεις μια εκτενή παρουσίαση από την αρχή ως το τέλος. Αλλά αυτό που λατρεύεις ακόμη πιο πολύ, είναι κάτι από το οποίο μπορείς να αρπαχτείς και να συζητήσεις. Αλλά μόνο με όσους βρίσκονται στην ίδια διανοητική γραμμή με σένα. Θεωρείς της λέσχες ανάγνωσης υψίστης σημασίας.
Προτάσεις για κριτικούς αναγνώστες: οτιδήποτε από Χαρούκι Μουρακάμι

Ο φαντασμένος αναγνώστης
Είσαι αυτός που περιπλανιέται στις εκθέσεις βιβλίων με εκείνη την καταναλωτική λάμψη στο βλέμμα σου και ένα σωρό καταλόγους στο καλάθι σου. Αν είναι τζάμπα, θα το πάρεις και ακόμα κι αν δεν είναι, εσύ θα προσπαθήσεις να σου το δώσουν τζάμπα. Το αν θα τη διαβάσεις τελικά όλη αυτή τη σαβούρα ή όχι δεν έχει σημασία. Δεν είναι ότι δεν αγαπάς τα βιβλία, τα αγαπάς. Παράλληλα όμως αγαπάς πάρα πάρα πολύ το να είσαι ο πρώτος που μαθαίνει για την κυκλοφορία κάθε νέου βιβλίο.
Προτάσεις για φαντασμένους αναγνώστες: Τον τελευταίο κατάλογο του Πατάκη.

Ο παρασυρόμενος αναγνώστης
Αν το λέει κάποιος πρέπει να είναι σωστό! Ακούς τους πάντες, από τη μαμά σου ως τη Μενεγάκη κι από τα μέλη της λέσχης ανάγνωσής σου ως τον πιο απαιτητικό κριτικό και τους πιστεύεις όλους! Έχεις τόσα πολλά βιβλία να διαβάσεις που καλά θα κάνεις να ξεκινήσεις γρήγορα. Μην ανησυχείς, ήδη ξέρεις πώς θα νιώσεις διαβάζοντάς τα, και αν δεν το ξέρεις, θα το ψάξεις στο google. Χεράκια έχεις. Σου αρέσουν επίσης οι συναναγνώσεις.
Προτάσεις για παρασυρόμενους αναγνώστες: "Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν", 

Ο μανιακός αναγνώστης
Όπου και να πας, ό,τι και να κάνεις έχεις ένα βιβλίο μαζί σου. Δεν έχει σημασία τι είναι, στην πραγματικότητα, αρκεί να έχει σελίδες με λέξεις πάνω, έστω ένα e-reader. Δεν μπορούμε να προτείνουμε κάτι εδώ, αφού θα πάρεις οτιδήποτε μαζί σου, στο σούπερ μάρκετ, στο λεωφορείο, στη βιβλιοθήκη, στο καθαριστήριο, στο καφέ, στην ουρά που στέκεσαι ή στην αίθουσα αναμονής, πάντα έχεις κάτι μαζί σου, ακόμα και τώρα που διαβάζεις αυτές τις γραμμές.

Ο δανειστής
Μόλις διαβάσεις κάτι που σου αρέσει δεν σταματάς να μιλάς γι' αυτό. Το λες σε όλους όσους ξέρεις και δεν σταματάς αν δεν τους πείσεις να το διαβάσουν κι εκείνοι. Και μετά θέλεις πάλι να μιλήσεις γι' αυτό. Αν είσαι τέτοιος, μερικές φορές δανείζεις τα βιβλία σου και αυτό είναι ένα σπουδαίο προσόν. Μας αρέσεις, δανειστή, μας αρέσεις πολύ πολύ. Είσαι άνθρωπος του δώσε, όχι του πάρε.
Προτάσεις για δανεισμό: Οτιδήποτε διάβασες και σου άρεσε, φυσικά, αλλά και κάτι που δεν σου άρεσε, καθώς μπορεί να πέσει στα χέρια κάποιου που θα το απολαύσει περισσότερο από εσένα.

Ο αναγνώστης της επανάληψης
Ξέρεις τι σου αρέσει, και αντι να ξεφύγεις και να βρεις κάτι νέο που πιθανόν να μη είναι του γούστου σου, επικεντρώνεσαι σε αυτά που σου αρέσουν ήδη. Διαβάζεις τα ίδια βιβλία ξανά και ξανά, επιστρέφεις σε αυτά όπως θα έκανες με κάποιον παλιό σου φίλο, που στην ουσία, κάπως έτσι τα βλέπεις. Το μότο σου, που ταιριάζει κι εδώ, είναι "Αν κάτι δεν έχει σπάσει, δεν χρειάζεται να το φτιάξεις".
Προτάσεις για επανάληψη: Μάλλον ξέρεις ήδη.

Ο μπερδεμένος αναγνώστης
Είσαι ένας συνδυασμός πολλών από τα χαρακτηριστικά που έχουν αναφερθεί ως τώρα, και παράλληλα είσαι εντελώς διαφορετικός. Κάθε βιβλίο ξυπνάει ένα νέο είδος αναγνώστη στην ψυχή σου. Αρνείσαι να προσδιοριστείς ή να μπεις σε καλούπια. Είσαι μια ελεύθερη, άγρια, ασαφής οντότητα, κάνεις ό,τι θέλεις. Πιθανόν να είσαι και ιχθύς στο ζώδιο. Αυτό που είσαι σίγουρα είναι αναγνώστης.
Προτάσεις για μπερδεμένους αναγνώστες: Ας μην το ανοίξουμε αυτό το θέμα!

Η γάτα
Γλυστράς από δω κι από εκεί μέσα στο σπίτι όλη μέρα και κρυφοκοιτάς όλα εκείνα τα μακρόστενα αντικείμενα από χαρτί που ο ιδιοκτήτης σου αφήνει παντού γύρω του. Μερικές φορές, αν είσαι τυχερή, ο ιδιοκτήτης σου αφήνει κάποιο ανοιχτό και τότε ξαπλώνεις πάνω του και αφήνεις τις απαλές σελίδες του να αγγίξουν τα μουστάκια σου. Είναι περιέργως αναπαυτικό και τόσο ικανοποιητικό, αν μάλιστα το χτυπάει ο ήλιος, μπορείς να σκοτώσεις την ώρα σου ένα ολόκληρο τεμπέλικο απόγευμα. Ο ιδιοκτήτης σου, που ανήκει στην κατηγορία του "μπερδεμένου" βιβλιόφιλου, θέλει να φαντάζεται ότι στην πραγματικότητα διαβάζεις τις σελίδες. Μα εσύ απλά ξαπλώνεις πάνω τους. Είναι τρελοί αυτοί οι άνθρωποι!
Προτάσεις για γάτες: Κάτι μεγάλο κι επίπεδο.

Διαβάστε εδώ το πρωτότυπο άρθρο: Many more types of book readers: A diagnostics addendum

22 σχόλια

  1. ξέρω πολλούς βιβλιοσνομπ ...Και μου τη σπάνε !!!!!! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα μη δίνεις σημασία στις κακές γλώσσες, είναι πιο εύκολο να είσαι ικανοποιημένος από κάτι και κατ' επέκταση ευτυχισμένος αν δεν είσαι και τόσο σνομπ ;)

      Διαγραφή
  2. Χε, χε, χε, έλιωσα!!! Μπράβο Αλίκη!

    Τώρα για να λέμε την αλήθεια αφού και στο πρώτο μέρος και σε αυτό βρίσκω κάτι από κάθε κατηγορία στον εαυτό μου, μάλλον μπερδεμένος πρέπει να είμαι. Άσε που τυγχάνω και ιχθύς στο ζώδιο και γενικά δεν ταυτίζομαι εύκολα με κάτι (ή ταυτίζομαι εύκολα με πολλά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια;; χαχαχα είδες τελικά πως πέφτει μέσα το άρθρο ;) Κι εγώ αυτό το βρήκα πιο διασκεδαστικό από το προηγούμενο. Είχε και μέσα το φαινόμενο "γάτα" που έχει μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με το βιβλίο...

      Νομίζω όλοι λίγο πολύ βλέπουμε τον εαυτό μας σε περισσότερες κατηγορίες, απλά σε κάποιες λίγο περισσότερο. Ή ίσως απλά, ιχθείς και μη, να είμαστε όλοι λίγο μπερδεμένοι!!

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος2/6/13 1:33 π.μ.

    Η αδελφή μου κάποτε μου απέδωσε τον τέλειο χαρακτηρισμό. Μου έδειξε ένα βιβλίο που της πήρε μια φίλη της, το οποίο, ούτε ιδιαίτερο εξώφυλλο είχε, ούτε ιδιαίτερη ιστορία, ο συγγραφέας σχεδόν άγνωστος και οι κριτικές που έψαξα, όχι και τόσο καλές. Αλλά εγώ με το που το είδα ενθουσιάστηκα και της ανακοίνωσα πως θα το διάβαζα όπωσδόποτε! Η απάντησή της ήταν "ε φυσικά, αφού είσαι book slut! Τα κριτήριά σου είναι να έχει σελίδες και γράμματα επάνω!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To γνωρίζω και το είδος σου! Κάτι τέτοιο αν δεν κάνω λάθος: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=201993643277416&set=a.176344092509038.54715.173233389486775&type=3&src=http%3A%2F%2Fsphotos-a.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash3%2F601183_201993643277416_1863011634_n.jpg&size=461%2C586

      Διαγραφή
  4. Ωωω! Φοβερός χαρακτηρισμός! Book slut, ε; Πολύ μου άρεσε! Δεν ξέρω αν φταίει η διάθεση ή η ώρα που το διάβασα αλλά κάτι «βρώμικο» ξύπνησε μέσα μου, από αυτά που ξέρεις ότι δεν είναι σωστά αλλά είναι τόσο απολαυστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα άλλωστε book slut μπορεί να είναι και κορίτσι και αγόρι ;)

      Διαγραφή
  5. Είμαι ένας ακόμη πιο μπερδεμένος μπερδεμένος αναγνώστης! Τώρα ξέρω! =D
    Μέσα από αυτό το κείμενο είδα ότι συγκαταλέγομαι στις λίστες των αθεράπευτα αφιερωμένων (σε κυρίως όχι πια εν ζωή Ρώσους και Έλληνες), των αναγνωστών ακουστικών βιβλίων (για τον περίπατο και κάποιες φορές το λεωφορείο), των κριτικών (χωρίς τις λέσχες βιβλίων), αρκετά στων μανιακών(εξαιρούνται οι ώρες της δουλειάς, του καφέ και του ύπνου :P )και των δανειστών (αν και συνήθως μάταια), ενώ "πατάω" ενίοτε και στων ορθολογιστών (για... διάλειμμα). Αχταρμά τα 'χω κάνει, σου λέω!
    Πάντως, μπράβο! Και πάλι μου έφτιαξες το κέφι (λίγο πριν αρχίσω το βιβλίο τσέπης του Ξενόπουλου στο λεωφορείο ;) )και με βοήθησες στο δύσκολο δρόμο του αυτοπροσδιορισμού μου ως αναγνώστη! =D Να 'σαι καλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δύσκολος ο δρόμος του αυτοπροσδιορισμού ως αναγνώστη, όντως. Εγώ θα έλεγα ότι είμαι αθεράπευτα αφιερωμένη, καμιά φορά και αναγνώστρια ακουστικών βιβλίων, φαντασμένη (ναι, ειμαι φαντασμένη), φουλ παρασυρόμενη, μανιακή, πολύ της επανάληψης, και το ομολογώ έχω υπάρξει και λίγο βιβλιοσνόμπ (αν και πάντα καταλήγω να διαβάζω τα βιβλία που κάμποτε σνόμπαρα). Μπερδεμένη κι εγώ λοιπόν; ίσως.. γιατί πολλές φορές χρησιμοποιώ τα βιβλία μου και σαν μαξιλάρι, οπότε υιοθετώ και λίγο από γάτα :Ρ

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος4/6/13 7:11 μ.μ.

    Δηλαδή book slut ειναι αυτός/ή που δεν τον/την χαλάει να διαβάσει κανένα βιβλίο; :D
    Πολύ φοβάμαι πως ειμαι προς το βιβλιοσνομπ. Οχι επειδή επηρεάζομαι από κριτικές, αλλα επειδή έχω κολλήσει με συγκεκριμένα είδη βιβλίων και απορρίπτω οτιδήποτε άλλο. Πρεπει να αλλάξει αυτό επειγόντως :S
    Μπράβο για το άρθρο, Αλίκη! Είχε πλάκα σε καποια σημεία.
    ~Αζέλμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Αζέλμα, σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!

      Καλό είναι να δοκιμάζουμε από όλα τα είδη, ποτέ δεν ξέρεις πού μπορεί να βρεις το επόμενο βιβλίο που θα λατρέψεις :)

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος27/8/13 12:16 μ.μ.

    Εγώ είμαι μανιακός και λίιιιιιγο βιβλιοσνομπ!!

    ~Πολύτλας Οδυσσεύς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό το μανιακός. Για το βιβλιοσνόμπ περαστικά :Ρ

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος13/2/14 11:11 π.μ.

    Και συστηματικός αναγνώστης και βιβλιολάγνος και παραβάτης και πολυμήχανος και αθεράπευτα αφιερωμένος (J.K. Rowling) και αναγνώστης της επανάληψης (J.K. Rowling και πάλι!) και δανειστής (αν και με πολύ πολύ άγχος μη μου πάθουν τίποτα τα βιβλία μου ή μην τα χάσω). Πέρα για πέρα, μπερδεμένη αναγνώστρια, λοιπόν. Έχω μεγάλη αγάπη για συγκεκριμένα βιβλία και τα διαβάζω ξανά και ξανά (στα βιβλία του Χάρι Πότερ, γνωρίζω την επόμενη λέξη πριν γυρίσω τη σελίδα), "κολλάω" με συγγραφείς και θέλω να διαβάσω όλο τους το έργο για να έχω συνόλικη άποψη γι' αυτό. Κάποιες φορές βγαίνει σε καλό και άλλες όχι. Όταν πρόκειται να δανείσω βιβλίο πονάω, αλλά πρσπαθώ να πείσω τον δανειζόμενο για το πόσο καλό είναι και πόσο πολύ θα του ταίριαζε να το διαβάσει και ζω με την αγωνία πότε θα μου επιστραφεί και σε τι κατάσταση. Πάντα γράφω στο σημειωματάριό μου τι δανείζω και σε ποιον. Αν το βιβλίο μου χαλάσει από το δανειζόμενο δεν πρόκειται να χαρώ στον αιώνα τον άπαντα ακόμη κι αν μου το αντικαταστήσει με δερματόδετη πρωτότυπη έκδοση του ίδιου βιβλίου! Το βιβλίο μου, ποτέ δε θα είναι ίδιο και το νέο δε θα το νιώσω δικό μου. Τα προσέχω και τα αγαπάω ακόμη κι όταν δεν είναι δικά μου πάντως. Όταν πάω σε βιβλιοπωλείο (ειδικά σε ένα συγκεκριμένο) νιώθω να μου ψιθυρίζουν, αλλά επειδή είναι πολλά μπερδεύομαι και διαθέτω πολύ χρόνο μέχρι να καταλήξω στο ποια θα αγοράσω. Μια φορά έφυγα με κλάματα από το βιβλιοπωλείο μου, γιατί δεν είχα χρήματα να αγοράσω ένα βιβλίο που ήθελα. Σας κούρασα..

    Νυμφαδώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα δεν κούρασες :Ρ σε καταλαβαίνω, κι εγώ αυτό σκέφτομαι, ότι ένα βιβλίο που το έχω διαβάσει δεν είναι το ίδιο με ένα άλλο ίδιο αντίτυπο που δεν έχω διαβάσει.

      Αγαπητή Νυμφαδώρα με το ωραίο όνομα, καλώς ήρθες στη Χώρα των Βιβλίων και σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Φαντάζομαι έχει πάρει το μάτι σου το αφιέρωμα στον Χάρι Πότερ, έτσι;
      http://aliceinbookworld.blogspot.gr/2013/08/blog-post_30.html

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος14/2/14 7:39 π.μ.

    Άπαξ και πέσει κάποιος στην τρύπα του λαγού, πώς μπορεί να μην τα διαβάσει όλα; Φυσικά είδα το αφιέρωμα και πρόκειται να επιστρέψω με πολλά (κι ελπίζω όχι κουραστικά) σχόλια. Σε ζηλεύω για όσα έχεις διαβάσει και το καλό είναι ότι μου έχεις δώσει καταπληκτικές ιδέες για νέα "ταξίδια". Σ' ευχαριστώ και πάλι..

    Νυμφαδώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :) Χαίρομαι που βρίσκεις νέα βιβλία εδώ, ελπίζω να σου αρέσουν τελικά ;)

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος14/10/14 11:56 μ.μ.

    Αλίκη λατρεύω το blog σου (και δεν είναι και η πρώτη φορά που το λέω και μάλλον ούτε και η τελευταία) αλλά πολύ πρόσφατα βρήκα αυτό το blog http://booksfrien.blogspot.gr/ και ήθελα να σε ρωτήσω αν σου αρέσει γιατί εκτιμάω την γνώμη σου απίστευτα!!!!!!!!!!!!!! Εκείνο το μπλόγκ ήταν για βιβλία αλλά τωρα τελευταία έγινε και για ταινίες και σειρές :/ , θα ήθελα να ακούσω την γνώμη σου σχετικά γιατί εμένα μου φαίνεται καλό αλλά θέλω και μια δεύτερη γνώμη!!!! απάντησε γρήγορα παρακαλώ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια :) Θα το κοιτάξω σίγουρα το blog αυτό, μόλις πάρω τον υπολογιστή μου, καθώς προς το παρών ξεκλέβω κάπου κάπου κανενός άλλου τον υπολογιστή και δεν έχω πολύ χρόνο στη διάθεσή μου. Και πάλι ευχαριστώ πάντως!! :)

      Διαγραφή
  11. Ανώνυμος3/4/16 1:39 π.μ.

    Είμαι συστηματική. Μπορεί να μην διαβαζω οτιδήποτε πέφτει στα χέρια μου αλλά όταν αγοραζω η δανειζομαι βιβλία τα διαβαζω κατευθείαν δεν μαζευω αδιαβαστα.Είμαι παραβατης διαβαζω παιδικά και εφηβικά βιβλία!!(ειδικά όταν βλέπω παιδικά βιβλία κάνω σαν πενταχρονο!!! και ας είμαι 25!!)είμαι και αθεραπευτα αφιερωμένη αν και δεν διαβαζω Ιδιαίτερα Έλληνες σύγχρονους συγγραφείς η Πασχαλια Τραυλου είναι η αγαπημένη μου Ελληνίδα συγγραφέας, έχω όλα της τα βιβλία και στο τελευταίο που έγραψε έχω και αφιέρωση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ζηλεύω που διαβάζεις κατευθείαν, πιστεύω πως με το να αγοράζω διαρκώς καινούργια και να μαζεύονται συνέχεια και περισσότερα, φορτώνω τον εαυτό μου με παραπανίσιο άγχος (από την άλλη, δύσκολα θα σταματήσω αυτή τη συνήθεια!!)

      Έχω ακούσει γενικά καλά λόγια για την Τραυλου αλλά ακομα δεν εχω διαβάσει κάτι δικό της.

      Διαγραφή