Τα καλύτερα του 2012

Φέτος διάβασα αισίως 30 βιβλία, άλλα κλασσικά, άλλα πιο σύγχρονα, άλλα μεγάλα, άλλα μικρά, άλλα ελληνικά, άλλα γαλλικά, άλλα εύκολα και άλλα δύσκολα. Και όπως κάνουμε σε πολλά πράγματα όταν τελειώνει ο χρόνος, έτσι κι εδώ αποφάσισα να κάνω μια ανακεφαλαίωση των βιβλίων που διάβασα και μια λίστα με τα καλύτερα βιβλία του 2012. Δεν υπολογίζω τα ξαναδιαβάσματα (Χόμπιτ, Χάρι Πότερ, αλλιώς η λίστα μου θα ήταν πολύ διαφορετική!)


1ο βραβείο 2012
Στην πρώτη θέση φιγουράρει επάξια ο "Μπρούντζινος Καβαλάρης" της Πωλλίνα Σίμονς, το πιο ωραίο βιβλίο της κατηγορίας του που πραγματικά το αγαπώ πολύ και μου έχει αφήσει μια πολύ γλυκόπικρη γεύση στο μυαλό. Πρόκειται για το πρώτο βιβλίο μιας αισθηματικής τριλογίας, ανάμεσα στην Τατιάνα και τον Αλεξάντερ, ένα βιβλίο (και κατ' επέκταση μια τριλογία) που θα σύστηνα σε όλες όσες αγαπάνε τις απόλυτες ιστορίες αγάπης. Παράλληλα περιλαμβάνει και στοιχεία της ιστορίας της Ρωσίας της εποχής του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ιστορία που εγώ τουλάχιστον δεν την ήξερα.

2ο βραβείο 2012
Στη δεύτερη θέση, με ελάχιστη διαφορά στην καρδιά μου, βρίσκονται οι "Άθλιοι", του Βίκτορ Ουγκώ. Το βιβλίο αυτό που το είχα εδώ και χρόνια στη βιβλιοθήκη μου πήρα φέτος τη γενναία απόφαση να το διαβάσω και μπορώ να πω ότι με εξέπληξε πολύ ευχάριστα. Περισσότερες συστάσεις για το συγκεκριμένο βιβλίο θα σας δώσω με τη νέα χρονιά!

3ο βραβείο 2012
Στην τρίτη θέση, βρίσκεται άλλος ένας θησαυρός της βιβλιοθήκης μου, που με περίμενε ακόμη περισσότερα χρόνια στο ράφι πάνω από το κεφάλι μου. Η "Περηφάνια και Προκατάληψη". Το λάτρεψα, λάτρεψα την Όστεν και τώρα κυνηγάω τα βιβλία της παντού.

4ο βραβείο 2012
Στην τέταρτη θέση βάζω το καλύτερο αστυνομικό που διάβασα φέτος, και πιθανώς το καλύτερο αστυνομικό που έχω διαβάσει μέχρι τώρα στη ζωή μου. "Ποιος σκότωσε τον Ρότζερ Άκροϋντ", της Αγκάθα Κρίστι. Το λάτρεψα, το ρούφηξα και τώρα απλά εύχομαι να γινόταν κάτι να το ξεχάσω για να μπορέσω να το ξαναδιαβάσω σα να ταν η πρώτη φορά!

5ο βραβείο 2012
Στην πέμπτη και τελευταία θέση της λίστας μου, αποφάσισα να βάλω την "Τζέιν Έυρ" της Σάρλοτ Μπροντέ. Η αλήθεια είναι πως εξίσου πολύ μου άρεσε και η Έμμα της Όστεν, όμως είπα να αφήσω χώρο και για καμία άλλη συγγραφέα. Για την κάτοχο της πέμπτης θέσης επίσης δεν θα πω πολλά, μια και μπορείτε να διαβάσετε εδώ την προσωπική μου κριτική και για αυτό το αριστούργημα.



Από τα παιδικά βιβλία που διάβασα φέτος, το καλύτερο με διαφορά, ήταν "Το νησί των θησαυρών" του Ρ.Λ.Στίβενσον. Μπορεί να έφταιξε που το διάβαζα καλοκαίρι στη θάλασσα, μπορεί το ότι λατρεύω ιστορίες με πειρατές, μπορεί η ασταμάτητη περιπέτεια, πάντως το σίγουρο είναι πως το λάτρεψα!
Βραβείο καλύτερου
παιδικού βιβλίου 2012
Τέλος το καλύτερο μικρό βιβλίο που διάβασα φέτος, ήταν ο "Γεωργός ο Γίλης από το Χαμ" του Τόλκιν. Μικρό, περιπετειώδες, ολοκληρωμένο παραμυθάκι, και μια όμορφη τοσοδά γεύση από τον κόσμο της Μέσης Γης.
Βραβείο καλύτερου
μικρού βιβλίου 2012
Ελπίζω η νέα χρονιά να είναι για όλους μας γεμάτη μαγικές στιγμές, συναρπαστικά ταξίδια και μοναδικές αναμνήσεις, πασπαλισμένες με μερικά από τα πιο όμορφα βιβλία που μας επιφυλάσσει το μέλλον. Η δική μου νέα "to read" λίστα είναι ήδη έτοιμη και νομίζω πως ξέρω κιόλας κάποια βιβλία που θα κατακτήσουν το τοπ 5 του 2013! Εσείς κάνατε τη λίστα σας;

8 σχόλια

  1. Πολύ όμορφη η λίστα Αλίκη!!!!!!!!!!!

    Τον Μπρούντζινο Καβαλάρη δεν το έχω διαβάσει αλλά το έχω στη λίστα με τα προς ανάγνωση βιβλία.


    Οι Άθλιοι : Τι μπορείς να πεις για τούτο το βιβλίο πέρα από ότι έχει αναγνωριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.


    Περηφάνια και Προκατάληψη : Λατρεμένη Τζέιν Όστιν!!!! Δεν έχω να πω τίποτα άλλο.


    Ποιος σκότωσε τον Ρότζερ Άκροϋντ : Θεωρείται από τους περισσότερους το αριστούργημά της και θα συμφωνήσω. Απλά υπέροχο με τον πιο απολαυστικό Πουαρικό επίλογο.


    Τζέιν Έυρ : Αγαπημένο βιβλίο . όσες φορές και να το διαβάσω μου προσφέρει πάντα την ίδια δυνατή συγκίνηση.



    Γεωργός ο Γίλης από το Χαμ : Εντάξει δεν είναι και το αριστούργημα του Τόλκιν αλλά θα διάβαζα οτιδήποτε έγραφε.



    Η δική μου "to read" λίστα είναι ένα μπάχαλο :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά κι η δική μου μη φανταστείς, ένα μπάχαλο είναι ακόμα. Υπάρχει μόνο θεωρητικά στο μυαλό μου. Αλλά θα κάτσω να την οργανώσω σύντομα στο goodreads για να μπω σε πρόγραμμα. Άλλωστε οι πρώτοι μήνες του χρόνου για κάποιο λόγο είναι οι πιο "διαβαστεροί" για μένα!

      Να διαβάσεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τον "Μπρούτζινο Καβαλάρη", είναι καταπληκτικό βιβλίο!!!! Τα υπόλλοιπα της τριλογίας γενικά δεν αρέσουν τόσο, αν και εγώ δεν έχω πρόβλημα.

      Διαγραφή
  2. Δεν έχω διαβάσει κανένα από τα βιβλία αυτά...
    Είμαι ασυγχώρητος που δεν άγγιξα ακόμα το 'Οι Άθλιοι', το οποίο πάει όλο και πιο μπροστά στα 'προσεχώς' μου τώρα τελευταία, ενώ θα μπορούσα να έχω πάρει γεύση και από... ωκεανό, μιας και έχω την ίδια έκδοση του βιβλίου του Στήβενσον να σκονίζεται στη βιβλιοθήκη επί χρόοονια.
    Τα βιβλία των Σίμονς και Τόλκιν δεν τα είχα υπ' όψιν, αν και, να πω την αλήθεια, δεν ξέρω αν θα μπω στον πειρασμό τους..!
    Το 'Τζέιν Έυρ' το έχω στη βιβλιοθήκη (νομίζω) και μετά τη συζητησούλα με τον Ιαβέρη -τότε- αναβαθμιστηκε στα μάτια μου. Χμ! Ίδωμεν.
    Αγκάθα Κρίστι θα διαβάσω σύντομα. Το υπόσχομαι! Πήρα κι άλλο ένα βιβλίο της από τον αγαπημένο πάγκο και κάτι μου λέει ότι, μόλις τα αρχίσω, θα τρέχω κι εγώ προκαταβολικά να αποκτήσω κι άλλα της!
    Ποιά λίστα με 'προσεχώς', λοιπόν... Ένας Θεός ξέρει πού θα καταλήξουμε! Καλή και διαβαστερή χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το "Νησί των Θησαυρών" είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο. Είναι λες και διηγείται πραγματικά γεγονότα, γράφει τόσο φυσικά, και όμως έχει σίγουρα πλάνο στο μυαλό του για την εξέλιξη. Είναι από τα πιο ωραία βιβλία που έχω διαβάσει γενικά και πιστεύω θα σου αρέσει.

      Για την τριλογία της Σίμονς θα κάνω κάποια στιγμή παρουσίαση. Αν και από όσους τα έχουν διαβάσει το πρώτο ξεχωρίζει. Είναι καταπληκτικό βιβλίο, δεν πιστεύω ότι υπάρχει γυναίκα που να μην το λατρέψει, αλλά γιατί όχι, διαβάζεται εύκολα και από έναν άντρα.

      Η "Τζέην Έυρ" μπορεί να είναι κλασσική ιστορία αγάπης, αλλά δεν έχει καμία σχέση με την κλασσική ιστορία αγάπης "αγόρι γνωρίζει κορίτσι, αγόρι ερωτεύεται κορίτσι, κορίτσι ερωτεύεται αγόρι, γίνεται μια παρεξηγηση, λύνεται η παρεξήγηση και όλα καλά". Είναι μια ιστορία γεμάτη από όλες τις δύσκολες καταστάσεις της εποχής. Η Τζέην είναι μια πολύ ξεχωριστή προσωπικότητα και το μυαλό σου ούτε που πάει στην εξέλιξη της ιστορίας!!! Μην το σνομπάρεις καθόλου!

      Και Αγκάθα θα λατρέψεις, είναι καταπληκτική στο είδος της!

      Σίγουρα η χρονιά προβλέπεται πολύ ενδιαφέρουσα :)

      Διαγραφή
  3. Κωστάκη, εδώ που "μπλέξαμε" και Τζέην Έυρ και Περηφάνεια κι απ' όλα θα διαβάσουμε. Νά 'ναι καλά το Αλικάκι μας να μας καταβρέχει με καρδούλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος26/3/13 9:03 μ.μ.

    Λατρευω Τζεην Ευρ,Αθλιους και "Ποιος σκοτωσε τον Ροτζερ Ακρουντ".Φυσικα εχω διαβασει και τη Περηφανεια και προκαταληψη,δεν τρελαθηκα,αλλα περασε ευχαριστα η ωρα μου.Γενικα μ'αρεσει η Αγκαθα Κριστι μα περισσοτερο ξεχωριζω τον ανυπερβλητο Σερ Αρθουρ Κοναν Ντοϋλ και το αριστουργημα του Σερλοκ Χολμς.Ειμαι τεραστια φαν και εχω διαβασει τα απαντα.Απο τις ιστοριες του Χολμς ξεχωριζω ιδιαιτερα το"Ο σκυλος τον Μπασκερβιλ".Μυστηριο σ'ολο του το μεγαλειο!
    Αννέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς Σέρλοκ Χολμς δεν έχω διαβάσει ακόμη, πήρες τα Άπαντα από Σύγχρονους Ορίζοντες; Εγώ έχω τον Γ' τόμο και θέλω να πάρω και τα υπόλλοιπα, αν και έχω ακούσει ότι ο Α' είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί... Αν έχεις αυτή την έκδοση ξέρεις αν συνδέονται με οποιονδήποτε τρόπο οι ιστορίες μεταξύ τους ή είναι αυτόνομες; γιατί αυτό με εμποδίζει να το διαβάσω, η σκέψη ότι μπορεί να υπάρχει κάποια συνέχεια που θα την παραβιάσω διαβάζοντας από τη μέση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος26/3/13 11:54 μ.μ.

      Μην ανησυχεις οι ιστοριες του Σερλοκ Χολμς δε συνδεονται απλως ο Χολμς και ο Γουατσον ειναι οι ιδιοι οπως σε καθε ιστορια.Με λιγα λογια οι συμπεριφορες των χαρακτηρων δεν αλλαζουν,οπως και τα χομπι τους επισης.Ο Χολμς ειναι φανατικος της χημειας,των πειραματων,των αστυνομικων αινιγματων και μανιακος με το να καπνιζει την πιπα του.Ο Γουατσον ειναι εκει διπλα του.Του συμπαραστεκεται σε καθε υποθεση αλλα δε βγαζει τοσο γρηγορα συμπερασματα απο λεπτομερειες οπως ο Χολμς.Ναι,τα απαντα μου ειναι απο τις εκδοσεις συγχρονοι οριζοντες.Αν και ειχα βιβλια απο τις εκδοσεις Πατακη για τον Χολμς,παλιοτερα.Μολις ομως εμαθα για τα απαντα ετρεξα να τα αγορασω.Η εκδοση ειναι πολυ καλη και οχι οι ιστοριες δεν σχετιζονται η μια με την αλλη.Διαβασε το οπωσδηποτε,θα το λατρεψεις!Θα δεις πως απο την παραμικρη αμελητεα λεπτομερεια ο Χολμς βγαζει ολοκληρα θεμελιωμενα συμπερασματα.
      Αννετα

      Διαγραφή